هزینه خدمات سئو، پکیج سئو چقدر هزینه دارد؟

هزینه خدمات سئو بسته به پروژه، کاملا می تواند متغیر باشد. فاکتورهای زیادی از جمله نوع وب سایت، مقیاس وب سایت، رقابت در بازار و وضعیت رقبا، همگی در هزینه های پکیج خدمات سئو تاثیر گذار خواهند بود و آن را بالا و پایین می برند.

اما خب طور میانگین هزینه خدمات سئو ماهیانه در سه بازه زیر قرار می گیرد:

برای وب سایت های کوچک و شرکتی از 10 تا 20 میلیون تومان
برای وب سایت های متوسط و خدماتی از 15 تا 30 میلیون تومان
برای وب سایت های بزرگ و فروشگاهی از 30 میلیون به بالا

قبل از اینکه این موضوع را بیشتر باز کنیم، بد نیست مروری بر بخش های مختلف آن داشته باشم. به طور کلی سئو در سه بخش زیر قرار می گیرد. همه این سه بخش، به یک اندازه برای موفقیت در موتورهای جستجوگر مهم هستند. به هبارتی نمی توان یکی از آن ها رادر داخل پکیج خدمات سئو نادیده گرفت. این در حالی است که متاسفانه مشاهده است که بسیاری برای بازار گرمی اقدام به ارائه پکیج های بدون یکی یا دو تا از بخش های سه گانه سئو می کنند که اصلا به هیچ منطقی هم خوانی دارد.

سئوی داخلی

سئوی خارجی

سئوی تکنیکال

سئوی دا‌خلی

هر یک از بخش های سه گانه خدمات سئو، مکمل یکدیگر هستند و بدون هیچ یک نمی توان موفقیت در گوگل را تضمین کرد. سئوی داخلی شامل همه خدمات و اقداماتی می شود که روی وب سایت انجام می شود و از مهمرتین آن ها می توان به چند مورد زیر اشاره کرد:

لینک سازی داخلی
بهینه سازی تصاویر
تولید محتوا
تحقیق کلمه کلیدی

بخش زیادی از هزینه خدمات سئوی داخلی به تولید محتوا به می گردد. تولید محتوایخوب، می تواند تا سال های سال برای شما ترافیک وارد سایت کند. از این رو از هزینه برای محتوای خوب اصلا نباید ترسید.

سئوی خارجی

سئوی خارجی هم شامل همه اقداماتی می شود که خارج از وب سایت انجام می شود. بخش بزرگی از سئوی خارجی شامل خدمات بک لینک سازی به صورت رایگان یا پولی می شود.

در پروژه های بزرگ مانند فروشگاه های اینترنتی یا شرکت های خدماتی، بخش زیادی از بودجه تیم سئو به این بخش اختصاص داده می شود.

اینکه چه بودجه ای برای سئوی خارجی نیاز است را تجزیه و تحلیل بازار و رقبا مشخص خواهد کرد.

سئوی تکنیکال

سئوی تکنیکال حساس ترین بخش ماجرا است. افراد زیاید ادعا می کنند که سئو را خوب بلدند اما گاهی اوقات غافل شدن از یک مشکل تکنیکال کل یک وب سایت را به فنا خواهد داد.

مشکلاتی که می توانند به هاست و سرور یا نحوه کد نویسی وب سایت مربوط باشد. به طور کلی سئوی تکنیکال در آغاز کار نقش پر رنگ تری دارد اما به ادامه کار صرفا یک بررسی ای دوره های رفع اشکالات احتمالی محدود می شود.

مهمترین فاکتور ها در برآورد هزینه خدمات سئو چیست؟

اول اجازه بدهید که تعریف ساده ای از سئو داشته باشیم:

سئو یعنی بهینه سازی یک صفحه برای گرفتن جایگاه خوب در گوگل

پس، سئو با یک صفحه سر و کار دارد. هر چقدر هم تعداد صفحات بیشتر باشد پس کا هم بیشتر است و در نتیجه هزینه هم بیشتر خواهد بود. برای این است که وب سایت های فروشگاهی هزینه سئو بیشتری هم خواهند داشت.

از طرفی هم از دیدگاه سئو، هر صفحه را با یک کلمه کلیدی (البته درستش با چند کلمه کلیدی) می تواند بهین هسازی کرد. پس هر چقدر هم تعداد کلمات کلیدی کارفرما بیشتر باید، هزینه خدمات سئو هم بیشتر خواهد بود.

در نتیج تعداد صفحات یا به عبارتی تعداد کلمات کلیدی دو عامل اصلی تعیین هزینه خدمات سئو هستند.

هزینه خدمات سئو

برای اینکه بتوانیم توضیح درستی از هزینه های مربوط به پکیج خدمات سئو داشته باشیم، بهتر است که وب سایت ها را در سه دسته زیر قرار بدهیم:

وب سایت های شخصی و شرکتی مانند وب سایت پزشکان
وب سایت های خدماتی مانند خدمات پزشکی و ساختمانی
وب سایت فروشگاه های اینترنتی کوچک و بزرگ مانند دیجی کالا

هزینه خدمات سئو وب سایت های شخصی و شرکتی

هزینه خدمات سئو وب سایت های شخصی و شرکتی پایین نرخ را به خود اختصاص می دهند. دلیل هم این است که تعداد صفحات کمتری دارند. وب سایت شخصی یا شرکتی تعداد صفحات یا لمات کلیدی محدودی دارند. شاید تعداد آن ها به انگشتان یک دست هم نرسد. گاهی حتی لازم نیست هزینه ای برای سئو خارجی اختصاص داد. هزینه پکیج سئو برای وب سایت شرکتی و شخصی را می توان در جدول زیر در سه دسته کوچک و متوسط و بزرگ قرار داد.
مقیاس کوچک

بدون محدودیت کلمه کلیدی

ماهیانه تا 8 محتوا به عبارتی تا 20 هزار کلمه

مناسب برای وب سایت های کوچک

استراتژی جامع سئو داخلی، خارجی و تکنیکال

حداقل قرارداد 6 ماهه

ارائه گزارش ماهیانه

تضمینی با امکان بازگشت وجه

رفع تمامی مشکلات وب سایت

مشاوره اختصاصی سئو و فروش

پشتیبانی 24 ساعته

ماهیانه 10 تا 15 میلیون تومان
مقیاس متوسط

بدون محدودیت کلمه کلیدی

ماهیانه تا 14 محتوا به عبارتی تا 40 هزار کلمه

مناسب برای وب سایت های کوچک

استراتژی جامع سئو داخلی، خارجی و تکنیکال

حداقل قرارداد 6 ماهه

ارائه گزارش ماهیانه

تضمینی با امکان بازگشت وجه

رفع تمامی مشکلات وب سایت

مشاوره اختصاصی سئو و فروش

پشتیبانی 24 ساعته

ماهیانه 20 تا 25 میلیون تومان
مقیاس کوچک

بدون محدودیت کلمه کلیدی

ماهیانه تا 20 محتوا به عبارتی تا 50 هزار کلمه

مناسب برای وب سایت های کوچک

استراتژی جامع سئو داخلی، خارجی و تکنیکال

حداقل قرارداد 6 ماهه

ارائه گزارش ماهیانه

تضمینی با امکان بازگشت وجه

رفع تمامی مشکلات وب سایت

مشاوره اختصاصی سئو و فروش

پشتیبانی 24 ساعته

ماهیانه 30 تا 40 میلیون تومان

هزینه خدمات سئو وب سایت خدماتی

وب سایت های خداتی اغلب مقیاس متوسطی دارند و کوچک تر از فروشگاه های اینترنتی هستند. البته این موضوع همیشه صدق نمی ند وبعضی از وب سایت های خدماتی مانند استادکار و آچاره تعداد صفحات سرسام آوری دارند و قطعا هزینه سئو بسیار بالایی هم دارند. در مورد بو سایت های خدماتی، میزان رقابت و سختی حوزه کاری مورد نظر در درجه اول اهمیت زیادی دارد و بیشتری تاثیر را در بودجه لازم برای سئو می گذارد. در درجه بعدی تعداد صفحات هتند که مهم است. هزینه خدمات سئو یک وب سایت خدماتی را می توان در جدول زیر خلاصه کرد.
مقیاس کوچک

بدون محدودیت کلمه کلیدی

ماهیانه تا 8 محتوا به عبارتی تا 20 هزار کلمه

مناسب برای وب سایت های کوچک

استراتژی جامع سئو داخلی، خارجی و تکنیکال

حداقل قرارداد 6 ماهه

ارائه گزارش ماهیانه

تضمینی با امکان بازگشت وجه

رفع تمامی مشکلات وب سایت

مشاوره اختصاصی سئو و فروش

پشتیبانی 24 ساعته

ماهیانه 10 تا 15 میلیون تومان
مقیاس متوسط

بدون محدودیت کلمه کلیدی

ماهیانه تا 14 محتوا به عبارتی تا 40 هزار کلمه

مناسب برای وب سایت های کوچک

استراتژی جامع سئو داخلی، خارجی و تکنیکال

حداقل قرارداد 6 ماهه

ارائه گزارش ماهیانه

تضمینی با امکان بازگشت وجه

رفع تمامی مشکلات وب سایت

مشاوره اختصاصی سئو و فروش

پشتیبانی 24 ساعته

ماهیانه 20 تا 25 میلیون تومان
مقیاس کوچک

بدون محدودیت کلمه کلیدی

ماهیانه تا 20 محتوا به عبارتی تا 50 هزار کلمه

مناسب برای وب سایت های کوچک

استراتژی جامع سئو داخلی، خارجی و تکنیکال

حداقل قرارداد 6 ماهه

ارائه گزارش ماهیانه

تضمینی با امکان بازگشت وجه

رفع تمامی مشکلات وب سایت

مشاوره اختصاصی سئو و فروش

پشتیبانی 24 ساعته

ماهیانه 30 تا 40 میلیون تومان

هزینه خدمات سئو وب سایت فروشگاهی

فروشگاه های اینترنتی، با توجه به رقابت بالا و تعداد صفحات زیاد، حساس ترین وب سایت ها از نظر سئو هستند. چالش های زیادی همیشه در حال سر بر آوردن هستند. رقابت در بازار حرف اول را در تعیین بودجه خواهد زد. هزینه لازم برای خدمات سئوی وب سایت فروشگاه اینترنتی را می توان در جدول زیر خلاصه کرد.
مقیاس کوچک

بدون محدودیت کلمه کلیدی

ماهیانه تا 8 محتوا به عبارتی تا 20 هزار کلمه

مناسب برای وب سایت های کوچک

استراتژی جامع سئو داخلی، خارجی و تکنیکال

حداقل قرارداد 6 ماهه

ارائه گزارش ماهیانه

تضمینی با امکان بازگشت وجه

رفع تمامی مشکلات وب سایت

مشاوره اختصاصی سئو و فروش

پشتیبانی 24 ساعته

ماهیانه 10 تا 15 میلیون تومان
مقیاس متوسط

بدون محدودیت کلمه کلیدی

ماهیانه تا 14 محتوا به عبارتی تا 40 هزار کلمه

مناسب برای وب سایت های کوچک

استراتژی جامع سئو داخلی، خارجی و تکنیکال

حداقل قرارداد 6 ماهه

ارائه گزارش ماهیانه

تضمینی با امکان بازگشت وجه

رفع تمامی مشکلات وب سایت

مشاوره اختصاصی سئو و فروش

پشتیبانی 24 ساعته

ماهیانه 20 تا 25 میلیون تومان
مقیاس کوچک

بدون محدودیت کلمه کلیدی

ماهیانه تا 20 محتوا به عبارتی تا 50 هزار کلمه

مناسب برای وب سایت های کوچک

استراتژی جامع سئو داخلی، خارجی و تکنیکال

حداقل قرارداد 6 ماهه

ارائه گزارش ماهیانه

تضمینی با امکان بازگشت وجه

رفع تمامی مشکلات وب سایت

مشاوره اختصاصی سئو و فروش

پشتیبانی 24 ساعته

ماهیانه 30 تا 40 میلیون تومان

آیا هزینه برای خدمات سئو به صرفه است؟

اگر شما هم از جمله صاحبان کسب‌وکاری هستید که این سوالات را مطرح می‌کنید:

  • آیا پرداخت هزینه برای سئو ارزش دارد؟
  • آیا شرکت‌های سئو کار می‌کنند؟
  • آیا نیاز به یک آژانس سئو دارم؟

در ادامه به این سوالات پاسخ خواهیم داد.

بله، بسیاری از صاحبان کسب‌وکارها تلاش می‌کنند سئو سایت خود را به صورت شخصی (DIY) انجام دهند و این موضوع مشکلی ندارد. اما چیزی که به اندازه سئو برای یک کسب‌وکار حیاتی و کلیدی است، باید با حرفه‌ای‌گری و جدیت کامل انجام شود و به همین دلیل استخدام یک آژانس سئو توصیه می‌شود.

اگر هنوز معتقدید که کسب‌وکار شما می‌تواند بدون مداخله یک شرکت سئو به خوبی پیش برود، در اینجا سه دلیل آورده شده که چرا به کمک یک آژانس سئو نیاز دارید تا ترافیک مناسب را به سمت وب‌سایت و محصولات شما جذب کند و پتانسیل تبدیل بهتری را فراهم کند:

زمان

در یک کسب‌وکار، منابع بسیار مهم هستند. تعداد منابع موجود در یک کسب‌وکار تعیین‌کننده نحوه استفاده از آن‌هاست. از این رو، منابع کمیاب معمولاً با دقت مدیریت می‌شوند تا سرمایه‌گذاری بهتری برای بازده بیشتر داشته باشند. زمان هم از جمله منابعی است که نه تنها کمیاب است، بلکه اگر هدر رود، قابل بازیابی نیست و سئو زمان‌بر است.

در حالی که برخی از کسب‌وکارهای کوچک معتقدند که وقت کافی برای انجام سئو سایت خود دارند، بهتر است وقت خود را صرف گسترش شبکه‌های تجاری دیگر کنند و نیازهای سئو خود را به شرکت‌های سئو بسپارند. این نه تنها نتایج بهتری به همراه خواهد داشت، بلکه کسب‌وکار از دو جهت بهره‌مند خواهد شد: زمان بهتر صرف شده برای سایر فعالیت‌های ضروری و بازدهی بالای سئو.

دانش فنی

سئو نیاز به صرف وقت بیشتر از آنچه که تصور می‌کنید دارد. همچنین نیاز به دانش پیشرفته در زمینه تکنیک‌ها، مهارت‌ها و تخصص‌هایی است که ممکن است برای شما ناآشنا یا عجیب باشد. این مهارت‌ها نمی‌توانند نادیده گرفته شوند زیرا برای خدمات با کیفیت سئو ضروری هستند.

برخی از این مهارت‌ها شامل نوشتن، ارتباطات، تحقیق کلمات کلیدی، برنامه‌نویسی کامپیوتر، تحلیل، بازاریابی محتوا، مدیریت پروژه، اولویت‌بندی، مدیریت تحلیل، تفکر انتقادی، شوخ‌طبعی، مهارت‌های اجتماعی و تصمیم‌گیری هستند.

یک شرکت یا آژانس سئو معمولاً این حوزه‌ها را به متخصصین مربوطه واگذار می‌کند تا بهترین نتیجه را به شما ارائه دهد. بنابراین، مگر اینکه شما در همه این مهارت‌ها متخصص باشید، بهتر است یک شرکت سئو استخدام کنید.

بازاریابی با کمک سئو

بدون شک، سئو می‌تواند دید بیشتری به کسب‌وکار شما بدهد، اما احتمال اینکه کسب‌وکار شما توسط مخاطبان هدف شما مشاهده شود، چقدر است؟ یک شرکت سئو از ابزارهای سئو موجود برای تنظیم دقیق وب‌سایت کسب‌وکار شما به درخواست‌های مخاطبان هدف استفاده می‌کند.

در حالی که سئو ممکن است به افزایش دیده شدن شما کمک کند، سئو حرفه‌ای به دنبال تبدیل‌ها، کلیک‌ها، فروش‌ها، رتبه‌های بالاتر و موارد دیگر است. بنابراین، اگر از خود می‌پرسید «شرکت‌های سئو چه کار می‌کنند؟»، آن‌ها تنها کسب‌وکار را برای دیدن جهانیان قرار نمی‌دهند، بلکه کسب‌وکار را درست در مقابل مخاطبان هدف قرار می‌دهند.